Turizam u Priboju i potencijali za razvoj

Na pomen turizma u opštini Priboj, najčešća, a često i jedina asocijacija je Pribojska banja, nekada jedna od najpoznatijih, a svakako jedna od najlekovitijih banja u našoj zemlji. Njena vrednost leži u tome što je pogodna za različite forme turizma, kako za zdravstveni, tako i za rekreativni, ruralni, sportske pripreme i drugo.

Priboj inače pripada turističkom klasteru jugozapadne Srbije, koji ostvaruje najveći broj noćenja godišnje, pre svega zahvaljujući Zlatiboru, koji je od Priboja udaljen svega 50 kilometara. Pored već pomenute Banje,  izuzetne potencijale Priboj duguje pre svega svom geografskom položaju, koji ga smešta na obale reke Lim između planinskih vrhova, povoljnoj klimi i bogatom biljnom i životinjskom svetu. Tako u najznačajnije turističke resurse između ostalog ubrajamo planine Javorje, Pobijenik, Bić i Crni vrh, visoravni Krnjaču i Ljeskovac,  reke Lim, Uvac i Sutjeska, jezero Potpeć. 

Opština Priboj je multinacionalna i multikonfesionalna sredina, koja je sem prirodnim bogatstvima bogata i izuzetnim kulturno istorijskim nasleđem. U mnogome poput prirodnog okruženja, i kulturno nasleđe predstavlja deo životne sredine, odnosno uslova u kojima se Priboj razvijao i u kojima će se razvijati, te zbog toga predstavlja važnu odrednicu. U tom pogledu, bogatstvo koje Priboj poseduje najviše leži u resursima za razvoj verskog i kulturnog turizma. Kada je o verskom reč, brojni manastiri i džamije predstavljaju pravo bogatsvo, dok sa druge strane o bogatsvu kulturno-istorijskog nasleđa svedoči podatak da se od Priboja do ušća Lima u Drinu nalazi čak 17 srednjovekovnih gradova, gradina i tvrđava. Neki su izgrađeni na mestima starijih naselja, još iz vremena praistorijskih rudara, a svi svedoče o značaju Polimlja i kriju tajne vekova. Evidentirani su na arheološkim mapama, ali izuzev Jagata koji je delom rekonstruisan i u kome se nastavljaju istraživanja, ostali kao da su zaboravljeni. 

Kako bi se svi ovi potencijali barem delimično iskoristili i stavili u funkciju ekonomskog i društvenog razvoja, potrebno je napraviti sveobuhvatan plan razvoja turizma, koji će na najbolji način angažovati postojeće vredne resurse, pre svega u marketinškom smislu. Ono što je predviđeno kao deo strategije za razvoj turizma u kratkom i srednjem roku je, a kako bi se unapredila turistička infrastruktura, sadržaj i ponuda je izrada master plana potencijala turističke ponude Priboja,  brendiranje Priboja kao turističke destinacije i promocija turističke, banjske i kulturno-istorijske ponude, izrada lokalne strategije razvoja kulture i očuvanja kulturno-istorijske baštine, kao i podrška razvoju seoskog i uopšte ruralnog turizma, mapiranje seoskih domaćinstava i obuka domaćinstava. U svakom slučaju, na turističkoj mapi Srbije, Priboj napreduje sitnim ali verujemo sigurnim koracima, koji će omogućiti da potencijali izrastu u vrednosti, a resursi u adute.